تبلیغات
eshraghsara - قدرت تلقین در فروش

امروز:

قدرت تلقین در فروش

حدود یک ماه پیش و در سال ۲۰۱۵ جهت ان تریسی کتاب نو ی نوشته است که نامش «فروش خوب » است. اما او تا به حال چندین کتاب کاربر دی جهت فروشندگان نوشته است، ولی این کتاب بسیار زیاد بیشتر شبیه دستورالعمل است و نکات فرد دی زیادی برای فروشندگان بازاریابان دارد. این کتاب هنوز به فارسی انتشار نشده است و به همین بهانه بخشی از مطالب کتاب به تمام افرادی که کارشان با فروش رابطه دارد تگذشته می‌شود.


فروشگاه ساز

فروشگاه ساز

مردم به شدت از عناصر محیط اطرافشان تاثیر میپذیرند. این عناصر هیچجا به اندازه فرایند فروش با اهمیت نیستند. با تعیین دقیق آن دسته از عناصر تلقین که در کنترل شما است پس با بهکارگیری متناسب آنها در گفتگوهای فروش، اثری دائمیتر و مثبتتر بر رفتار خرید مشتری اقطعا لی میگذارید.
کارهایی وجود دارد که انجامشان میتواند اثری ناخودآگاه، تلقینی قوی بر رفتار مشتری اقطعا لی داشته باشند. به یاد داشته باشید که « تمام چیز مهم است!» هر کاری که در گفتگوی فروش انجام میدهید یا مفید است یا مضر. هر عمل یا حرف شما در مشتری یا شما را به فروش نزدیکتر می نماید یا از آن دور می نماید . همهچیز با اهمیت است.
ارزش شخصیت

نخستین علت تلقین، فرد شما و نوع رابطهتان با مشتری است. وقتی مثبت، گرم و دوست ها ه هستید رفتاری شاد دارید، تاثیر مثبتی بر مشتری میگذارید؛ درنتیجه بیشتر مشتاق شنیدن سخنان شما است راحتتر متقاعد می شود .
عمق باور شما به خوب ی محصول، خدمت یا مجموعه تان هم تاثیر تلقینی قوی مثبتی دارد. زمان ی اعتقاد به بهتر ی محصول را با اشتیاق واضح برای کمک به بازبینی زندگی یا کار مشتری ترکیب میکنید، مشتری ناخودآگاه به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد و متقاعد می شود .
ارزش صدا

واضح سخن گفتن تاثیر تلقینی خیلی قدرتمندی دارد. افرادی که بلند حرف میزنند و جهت گفتن واژگان انتهایی هر عبارت تُن صدایشان را بالا میبرند، اثرگذاری نسبت به افرادی دارند که تن صدایشان پایین است.
وقتی با شفافیت اعتمادبهنفس سخن میگویید، ارزش محصول یا خدمتتان بیشتر می شود و از محصول فردی که آن را با ولوم آهسته معرفی می نماید ، ارزشمند تر بهنظر میرسد. طرز بیان نحوه سخن گفتن شما بایستی محکم و واضح باشد.
ارزش ظاهر

تاثیر ظاهر شما بر مشتری زیاد مهم است. ۹۵ درصد تاثیر اولیه شما بر مشتری مربوط به لباس هایتان است. آدم ها عمیقا دیداری هستند . متخصصین معتقد هستند که قضاوت اولیه در مورد شما در چهار ثانیه اول نخستین ملاقات صورت میگیرد.
زمان ملاقات با مشتری ظاهری جالب داشته باشید خوب بپوشید. لازم نیست خوشهیکل یا بسیار زیاد قشنگ باشید. فروشندگان با ظاهر معمولی از فروشندگان زیبا و جذاب موفق ترند، زیرا گروه دوم حواس مشتری را پرت میکنند.
جهت موفق یت لباس بپوشید

شما باید «برای خوب یت بپوشید.» باید بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید. باید و ارایش مناسب جذابی داشته باشید. فرد خوب ی به نظر آیید که جهت مجموعه خوب ی کار می نماید محصول خوب ی را میفروشد. حتی افراد بد بیتوجه به تناسب اندام، رفیق دارند با افرادی معلت ه کنند که از این معین ات برخوردارند.
ی فروشنده جوانی بودم، بد میپوشیدم و ارزش تاثیر ظاهر بر مشتریان را نمیدانستم. روز فروشنده ابیشتر شدن مرا کناری کشید و پرسید مایلم چند نکته در مورد ظاهرم به من بگوید. خوشبختانه من اصلا مغرور نبودم. به او گفتم شادمان میشوم برای موفق یت بیشتر پیشنهاد اتی بدهد.
او کنارم نشست توضیح اتی در مورد لباس کاری مناسب داد. آموزش او را تا امروز به یاد دارم. از آن به بعد سعی کردم پیراهن و شلوار همموزیک بپوشم، کفشهایم را واکس بزنم مناسبتر زیبا تری بپوشم. بلافاصله فهمیدم مردم احترام زیادتری به من میگذارند، با دقت بیشتری به حرفهایم گوش میدهند بیشتر خرید میکنند. این نصایح چشـم انم را بر حقیقت باز کرد.
اثرگذاری اولیه

افراد در چهار ثانیه نخستین تاثیر را از شما میپذیرند و پس مجموعه تاثیراتی که از شما گرفتهاند را در مدت ۳۰ ثانیه جمعبندی میکنند. بعد از آن وارد وهله ای میشوند که روانشناسان آن را «تمایل به تایید» مینامند.
آنها دنبال دلایلی هستند تا تاثیر اولیهای که از شما گرفتهاند را توجیه کنند. چنانچه ظاهرتان در ۳۰ ثانیه اول اثری خوب ی بر مشتری نگذارد، مخالف جریان آب شنا میکنید می بایست برای جلب توجه احترام مشتری سخت تلاش بکنید .
این مساله وقت رابطه با افراد خوب برجستهتر است، زیرا از افراد دیگر منتقدتر هستند و شما را دقیقتر قضاوت میکنند.
محصولتان را به بهترین شکل معرفی بکنید

چهارمین عنصر تلقین، محصول است. محصولتان را به بهترین وجه معرفی بکنید . تمام مطالب فروش باید تمیز، مرتب و دیدنی باشد. مشتری فکر می نماید که کیفیت مطالب فروش نتیجه مستقیم کیفیت محصول است. باید آنها را درجه نشان دهید.

آژانسهای املاک بازاری فوقالعاده برای افرادی به شمار میآیند که در «چیدمان منزل» خبره هستند . کارشناس وارد خانهای می شود که برای فروش گذاشته شده و توصیه میدهد مبلمان یا چیدمان را عوض کنند، فرشها رویه کابینتها را عوض کنند خانه را مرتب کنند تا قشنگ تر و جذابتر به نظر آید. این تاثیر دیداری، اثر فوقالعادهای بر جذابیت خانه، قیمتی که خریدار میپردازد و سرعت فروش آن میگذارد.
بر طبق اصل قدرت تلقین، هرچیزی که مشتری میبیند، میشنود یا حس می نماید بر تصمیم خرید او یا نخریدن تاثیر میگذارد. تمام چیز با اهمیت است.


نوشته شده در : یکشنبه 11 بهمن 1394  توسط : میهن بلاگ 99.    نظرات() .

Foot Pain
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:47 ق.ظ
Excellent blog here! Additionally your site so much up
fast! What host are you using? Can I get your
affiliate link for your host? I desire my website loaded up as
quickly as yours lol
BHW
جمعه 11 فروردین 1396 08:23 ب.ظ
Hi there, I read your new stuff on a regular basis.
Your story-telling style is awesome, keep up the good work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر